ARKIVFORHOLD OG ARKIVGRUPPER
Arkivet omfatter:
* Forhandlingsprotokol for Udvalget for folkeforsikring, 1933-1949
* Korrespondancekournaler. 1993-1950
* Udbetalingsjournaler, 1933-1952
* Beregningsprotokoller, 1934-1953
* Stamkort, 1933-1953
* Korrespondancesager, 1933-1972
* Serier af personsager vedr. Aldersrente/Folkepension (A 823-90098), 1921-1992, Aldersrente Folkepension (indtægtsbestemt) (AB 2089-4948), 1927-1971, Aldersrente/Folkepension (mindstebeløb)(AM 14989-49.835), 1957-1988, Invaliderente/ Invalidepension (B 131-14013), 1936-1990, Sociale pensioner m.m. (cpr-henlagte), 1951-2000, Revalidering og pension (cpr-henlagte), 1975-2001
* Emneordnede sager, 1986-2003
* Regnskaber for alderdoms- og plejehjem, 1978-2003
Beregningsprotokoller, stamkort, journaler og ældre serier af personsager har følgende betegnelser for de angivne områder:
A: Aldersrente/Folkepension
B: Invaliderente/Invalidepension
C: Kronisk syge
D: Alders- og invaliderente (sygeforsikring og anden hjælp)
E: Enkepension
F: Hjælpemidler
Sagerne henlagdes frem til begyndelsen af 1970erne i nummerisk orden indenfor disse kategorier.
Fra begyndelsen af 1970 erne sammenlagdes sagerne i arkivgruppen:´Pensonssager: Sociale pensioner m.v.´ og henlagdes i cpr.nr. orden. Dog blev pensonsager vedr. hjælpemidler fortsat som en selvstændig arkivgruppe, henlagt efter cpr. nr.
I 1973 anlagdes arkivgruppen: Pensonsager: Revalidering og pension for sager afgjort af revaliderings- og pensionsnævn. Sagerne henlagdes efter cpr.nr.
Sagerne vedrørende revalidering og pension kaldes ofte for grå sag eller grå sager.
De sociale pensionssager kaldes af og til for brun sag eller brune sager.