2009 Oprettet 2/9. Opgaver og afdelinger overført fra sekretariat.
2010 Nedlagt 1/8. Overført til Københavns Borgerservice (Økonomiforvaltningen).
Med budgettet for 2010 blev det vedtaget, at de borgerserviceområder der hørte under Kultur- og Fritidsforvaltningen (vielser, folkeregister, opkrævning og ejendomsskat, taxinævn, alkoholbevillinger m.v.) skulle overgå til Økonomiforvaltningen senest 1. august 2010, for at samle alle kommunale borgerserviceområder.
2. september 2009 blev Administrativ Borgerservice etableret, som Kultur- og Fritidsforvaltningens nye borgerrettede enhed. Enheden var et skridt på vejen mod fusionen mellem borgerservice i Økonomi- og Kultur- og Fritidsforvaltningerne, der skulle samle en række opgaver på et sted og giver borgerne nemmer adgang.
Administrativ Borgerservice bestod af følgende afdelinger:
- Udvikling og IT
- Opkrævning
- Folkeregisteret
- Ejendomsskat
- Den Fælles Kontrolgruppe
- Huslejenævnet
- Borgerøkonomi
- Servicecenter
- Borger- og Erhvervsservice