Brødkrumme

Arkiv

Ikke valgt endnu

Gruppe

Ikke valgt endnu

Serie

Ikke valgt endnu

Enhed

Ikke valgt endnu

Brødkrumme

Arkiv:

Ikke valgt endnu

Gruppe:

Ikke valgt endnu

Serie:

Ikke valgt endnu

Enhed:

Ikke valgt endnu

Skaber

Sundhedsforvaltningen Administrationscentret

Om denne skaber

Detaljer

Navn Sundhedsforvaltningen Administrationscentret
Periode 2003-​
Type Kommunal institution

Beskrivelse

2003 Oprettet.

2006 rengøringsopgaver overgået til Københavns ejendomme.

2006 It-service udskilt som selvstændig driftsenhed.

2007 sygesikringsopgaverne overgik til Region Hovedstaden (1. januar 2007).


Administrationscentret varetager service- og driftsopgaver for Sundhedsforvaltningen. Herunder personaleadministration, it-service, Intern Service, bogholderiet, sagsbehandling vedrørende sygesikringsydelser, afregning og kontrol vedrørende praksisområdet.

________________________________________________________


2003:

Administrationscentret

Administrationscentret skal varetage de administrative driftsopgaver indenfor IT-drift og support, bogholderi og regnskab, afregning og kontrol vedr. praksisområdet samt personaleadministration. Juridiske opgaver samt generel rådgivning vedr. indgåelse af lejemål m.v. Drift af Datawarehouse og produktion af standardledelsesrapporter. Endvidere skal centret varetage sagsbehandling vedr. sygesikringsydelser samt den interne service for Centralforvaltningen.

Administrationscentret skal understøtte den samlede organisation.


Hovedopgaver

IT-opgaver

Centret har ansvaret for den daglige drift af de it-systemer, der benyttes i det daglige arbejde. Skal herunder varetage udviklingsopgaver af de eksisterende systemer, it-drift, support og information. Centret varetager endvidere drift af datawarehouse/produktion af ledelsesinformation, undervisning af brugere og superbrugere og it-sikkerhed i forhold til brugeradministration.


Bogholderi- og Regnskabsmæssige opgaver

Centret varetager bogholderi- og regnskabsmæssige opgaver for Centralforvaltningen m.fl., yder support vedr. bogholderi- og regnskabsopgaver overfor den samlede forvaltning samt medvirker til at skabe effektive styringsredskaber til brug for hele Sundhedsforvaltningen. Hertil kommer afregning/kontrol for praksisområdet samt produktion af statistiske oplysninger til brug for analyser m.v. Endvidere vedligeholdelse af kontoplaner.


Personaleadministration

Centret varetager personaleadministrative opgaver, herunder sagsbehandling af personalesager for Centralforvaltningen samt yder rådgivning og vejledning til de decentrale kontorer og enheder i personalemæssige spørgsmål, herunder spørgsmål om udmøntning af ny løn. Centret har endvidere det overordnede ansvar for vagtplansystemet samt elevadministrationen.


Service- og rådgivningsopgaver m.fl.

Centret varetager servicering af Centralforvaltningens afdelinger med bl.a. rengøring, kassefunktion, kopiering, reception mm.

Juridiske opgaver, herunder generel rådgivning vedr. indgåelse af lejemål m.v.

Referencer

Starbas ID 4798
ASTA7 ID 936755b2-6154-41ea-9323-56fa3535f00b