2003 Oprettet.
2006 rengøringsopgaver overgået til Københavns ejendomme.
2006 It-service udskilt som selvstændig driftsenhed.
2007 sygesikringsopgaverne overgik til Region Hovedstaden (1. januar 2007).
Administrationscentret varetager service- og driftsopgaver for Sundhedsforvaltningen. Herunder personaleadministration, it-service, Intern Service, bogholderiet, sagsbehandling vedrørende sygesikringsydelser, afregning og kontrol vedrørende praksisområdet.
________________________________________________________
2003:
Administrationscentret
Administrationscentret skal varetage de administrative driftsopgaver indenfor IT-drift og support, bogholderi og regnskab, afregning og kontrol vedr. praksisområdet samt personaleadministration. Juridiske opgaver samt generel rådgivning vedr. indgåelse af lejemål m.v. Drift af Datawarehouse og produktion af standardledelsesrapporter. Endvidere skal centret varetage sagsbehandling vedr. sygesikringsydelser samt den interne service for Centralforvaltningen.
Administrationscentret skal understøtte den samlede organisation.
Hovedopgaver
IT-opgaver
Centret har ansvaret for den daglige drift af de it-systemer, der benyttes i det daglige arbejde. Skal herunder varetage udviklingsopgaver af de eksisterende systemer, it-drift, support og information. Centret varetager endvidere drift af datawarehouse/produktion af ledelsesinformation, undervisning af brugere og superbrugere og it-sikkerhed i forhold til brugeradministration.
Bogholderi- og Regnskabsmæssige opgaver
Centret varetager bogholderi- og regnskabsmæssige opgaver for Centralforvaltningen m.fl., yder support vedr. bogholderi- og regnskabsopgaver overfor den samlede forvaltning samt medvirker til at skabe effektive styringsredskaber til brug for hele Sundhedsforvaltningen. Hertil kommer afregning/kontrol for praksisområdet samt produktion af statistiske oplysninger til brug for analyser m.v. Endvidere vedligeholdelse af kontoplaner.
Personaleadministration
Centret varetager personaleadministrative opgaver, herunder sagsbehandling af personalesager for Centralforvaltningen samt yder rådgivning og vejledning til de decentrale kontorer og enheder i personalemæssige spørgsmål, herunder spørgsmål om udmøntning af ny løn. Centret har endvidere det overordnede ansvar for vagtplansystemet samt elevadministrationen.
Service- og rådgivningsopgaver m.fl.
Centret varetager servicering af Centralforvaltningens afdelinger med bl.a. rengøring, kassefunktion, kopiering, reception mm.
Juridiske opgaver, herunder generel rådgivning vedr. indgåelse af lejemål m.v.