2006 Oprettet.
Centret bestod af Økonomistaben, Dokumentationsstaben (der kom til i sommeren 2006) og Informatikstaben.
Centret varetog strategisk udvikling og støtte-funktioner for forvaltningens driftsorganisation, for koncernledelsen og for det politiske niveau.
Center for Forretning arbejder strategisk og udviklingsorienteret med at understøtte hele forvaltningens arbejde på en række centrale områder, herunder it, dokumentation og effektmåling samt styring og controlling. Centret skal bidrage til og sikre, at kerneopgaver og processer i forvaltningen understøttes af relevant dokumentation, it og styring samtidig med, at processer understøttes af praksisnære og smidige redskaber.
Organisering: centret består af Økonomistaben, Dokumentationsstaben og Informatikstaben.
Økonomistabens primære funktion er at arbejde strategisk og udviklingsorienteret med økonomiområdet i forvaltningen. Stabens opgave er at lave prioriteringsoplæg til direktionen og koncernledergruppen. Økonomistaben udarbejder af budgetter, styringsværktøjer og ledelsesinformation, herunder også konceptudvikling. Økonomistaben laver også overordnet controlling i forhold til hele organisationen samt varetagelse af indkøbsfunktion.
Dokumentationstabens primære opgave er at arbejde strategisk og udviklingsorienteret med dokumentation og ledelsesinformation. Staben har primært ansvaret for data i KOS (Københavns Kommunes Omsorgssystem), LIS (ledelsesinformation) og controlling af myndighedsfunktionen.
Informatikstabens primære funktion er at arbejde strategisk og udviklingsorienteret med it i forvaltningen. Stabens hovedopgaver er: it-strategi, it-politik, it-sikkerhed, it-udvikling og projektledelse, systemansvar på forvaltningens primære forretningssystemer (KOS (Københavns Kommunes Omsorgssystem), Social Pension og Visitationssystemet), it-kontrakter, it-bestillerfunktion i forhold til Koncernservice samt KOS-support og -undervisning.