Oprettet 1.1.2007 eller umiddelbart efter i forbindelse med Kommunesammenlægning.
Lokale udvalg og Arbejdsmiljøgruppers strategiske (S) og operationelle (O) opgaver:
*Planlægge, lede og koordinere samarbejdet om arbejdsmiljøet (S)
* Rådgive om løsning af sikkerheds- og sundhedsmæssige spørgsmål og om, hvordan arbejdsmiljø integreres i institutionens/afdelingens strategiske ledelse og daglige drift (S)
* Sikre at årsager til ulykker mv. undersøges og gentagelse hindres (S)
* Holde sig orienteret om lovgivning (S)
* Opstille principper for og kontrollere nødvendig oplæring og introduktion (S og O)
* Deltage i planlægning af arbejdsmiljøarbejdet og APV (O)
*Løbende revidere APV?en, når der sker ændringer i arbejdet eller i den måde ar-bejdet udføres på, hvis det har betydning for arbejdsmiljøet. APV?en revideres mindst hvert 3. år.
* Kontrollere at arbejdsforholdene er sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarlige (O)
* Deltage i undersøgelse, anmeldelse og opfølgning på ulykker, arbejdsskader, arbejdsbetingede lidelser m.v. (O)
* Påvirke den enkelte ansatte til en adfærd, der fremmer arbejdsmiljøet (O)
* Virke som bindeled i arbejdsmiljøorganisationen (O)
* Forelægge arbejdsmiljøudfordringer på øvre niveauer, som ikke kan løses på det pågældende niveau (O)
* Medvirke aktivt til en samordning af arbejdet for sikkerhed og sundhed med an-dre virksomheder, når der udføres arbejde på samme arbejdssted (S og O)