1924 Oprettet. 1970 Nedlagt i forbindelse med kommunalreformen. Indgik i Greve Kommunes Folkeregister.
Se også Greve-Kildebrønde Skattevæsen. Afgangsregistret er afleveret til Rigsarkivet.
I 1923 blev Folkeregistrene i København, Frederiksberg og Gentofte kommuner etableret og året efter i 1924 blev der etableret Folkeregistre i resten af Danmark. Folkeregistret hovedopgave var at registrere hvor borgerne befandt sig. Fra start fandtes der dog også andre oplysninger om borgerne. F.eks. oplysninger om statsborgerskab, domme, fattighjælp, umyndiggørelse og konkurs. Da Folkeregisteret også stod for udarbejdelse af valglister og disse oplysninger havde betydning i valgsammenhæng. Derudover er der oplysninger om civilstand og eventuelle mindreårige børn, og der kan forekomme oplysninger om børnebidrag. Der var således tale om et kommunalt register, hvor kommunen kunne samle alle sine oplysninger om hver enkelt borger. Bemærk at ikke alle typer af oplysninger er blevet registreret igennem hele registrets levetid.
I 1968 blev det elektroniske centrale personregister CPR etableret og alle danske borgere blev tildelt et unikt personnummer, der blev brugt til registrering af borgernes personoplysninger i CPR.