KLIENTSAGER ADMINISTRERET I DET DAVÆRENDE FORSORGSKONTOR.
I forvaltningens centraladministration - 2kontor - ´Forsorgs- og pensionskontoret´ var blandt andet henlagt sager vedrørende administration af enkerådgivning, generelle spørgsmål vedrørende sygesikring, arbejdsløshedsunderstøttelse, revalidering m.v.
Endvidere behandlede kontoret sager vedrørende invalide, folke- og enkepension samt hjælp i henhold til lov om offentlig forsorg i det omfang, hvori kompetencen ikke var henlagt til socialkontorerne.
En oversigt over arkivalier fra dette kontor fremgår fra side 15.
Blandt disse arkivalier kan optræde sager med nedennævnte sagsbetegnelser:
F1 Forsorgssager (Lov om offentlig forsorg) - Personer med efternavn fra I til K.
F4 Hjælp i henhold til forsorgslovens § 289
F5 Særforsorg
F6 Indlæggelser i Sundholm
F9 Hjælp til danske i de nordiske lande
F10 Hjælp til skandinaver i Danmark
F11 Hjælp til danske i udlandet uden for de nordiske lande
F12 Sager om eftergivelse
F13 Sager om indfødsret
Fl6 Forsorgssager (Lov om offentlig forsorg) Personer med efternavnene A-D og E-H
Fl7 Sager vedrørende refusionskrav fra andre kommuner
F23 Hjælp til udlændinge (ikke statsborgere i de nordiske lande).
Arkivalierne fra Forsorgs- og pensionskontoret er indlagt i arkivæsker, der er forsynet med betegnelsen: ´Klientsag - administreret i Forsorgskontoret - årstal samt løbenummer´.
[Afleveringsfortegnelse fra Magistratens 3. afdelings arkiv, juni 1992]