Brødkrumme

Arkiv

Ikke valgt endnu

Gruppe

Ikke valgt endnu

Serie

Ikke valgt endnu

Enhed

Ikke valgt endnu

Brødkrumme

Arkiv:

Ikke valgt endnu

Gruppe:

Ikke valgt endnu

Serie:

Ikke valgt endnu

Enhed:

Ikke valgt endnu

Skaber

Teknik- og Miljøforvaltningen Center for Ressourcer

Om denne skaber

Detaljer

Navn Teknik- og Miljøforvaltningen Center for Ressourcer
Periode 2007-​
Type Kommunal institution

Beskrivelse

Center for Ressourcer blev oprettet i 2007 og var et af de to administrative centre i Teknik- og Miljøforvaltningen, indtil 2011 hvor de to centret blev lagt sammen. Indtil 2011 løste Center for Ressourcer opgaver inden for personale, rekruttering, budget, regnskab, HR, organisationsudvikling, projektstyring, miljøledelse og tværgående strategiarbejde.

Efter sammenlægningen med Center for Kunder 1. januar 2011 blev Center for Ressourcer Teknik- og Miljøforvaltningens administration. Centret understøtter hele forvaltningen inden for økonomistyring, HR, organisationsudvikling, kommunikation, digitalisering, jura og regnskab. Det arbejder sammen med resten af forvaltningen på at optimere og udvikle organisationen, yder service og sparring til de øvrige centre samt styrer, planlægger og udvikler de fælles opgaver i forvaltningen.

Center for Ressourcer er organiseret i et ledelsessekretariat samt syv faglige områder:

- HR
HR-området er omdrejningspunkt for hele paletten af HR-relaterede drifts- og udviklingsopgaver - herunder indsatserne for at gøre forvaltningen til en endnu mere attraktiv arbejdsplads. Inden for dette område er løn- og personaleadministrationen, personalejuraen, rekrutteringsarbejdet, arbejdet med forvaltningens personalepolitikker, kompetenceudviklingen - herunder TMF-akademiet, samt ansvaret for arbejdsmiljø og samarbejdsorganisationer - herunder indsatsen frem mod dannelsen af en MED-struktur samlet. Ansvar for forvaltningens elevstyring.

- Strategi og Organisation
Arbejder med udvikling, tilrettelæggelse og drift af forvaltningens styringskoncepter (virksomhedsplan - herunder strategikort og HOD). Også forvaltningens miljøledelsessystem og kvalitetsstyringssystem, samt kompetencerne inden for organisationsanalyse og effektmåling. Området har ansvar for at udvikle et sammenhængende ledelsesinformationssystem, der dog efter idriftsættelse vil overgå til økonomiområdet.

- Digitalisering
I det nye Center for Ressourcer er det valgt at etablere et selvstændigt digitaliseringsområde. Ansvar for at kvalificere, prioritere og projektere de forretningsorienterede digitaliseringsprojekter, der defineres af forvaltningen selv såvel som de projekter, der initieres fra eksternt hold (Københavns Kommune-projekter og aftalebaserede fællesoffentlige digitaliseringskrav). Varetager systemejerskabet for alle forvaltningens applikationer og er hovedansvarlig for at sikre prioritering og optimering af fagsystemerne på tværs af forvaltningens centre.

- Budget og Ledelsesinformation
Økonomiområdet har det samlede ansvar for at tilrettelægge og drifte økonomistyringen, for forvaltningens budgetarbejde, for bevillingsstyring (herunder anlægs- og lønstyring), for økonomireview af politiske indstillinger samt for prognose- og budgetopfølgningsindsatsen. Driften af forvaltningens ledelsesinformationssystem ligger i dette område.

- Jura og Indkøb
Tværgående juridiske opgaver placeres i dette område sammen med erstatnings- og forsikringssagsporteføljen. Den juridiske funktion får ansvar for at styrke forvaltningen på det forvaltningsretlige område, samt for at monitorere lovgivning og sikre, at vi som forvaltning udviser rettidig omhu og agerer på relevante politiske beslutninger fra Christiansborg.

Området er endvidere ansvarlig for det videre arbejde med at høste indkøbsbesparelser via indgåelse af rammeaftaler og for at sikre lovliggørelse af vores indkøb. Forvaltningens centrale indkøbsfunktion placeres naturligt i dette område. Materielområde placeres i dette område og hovedudfordringen bliver her at udføre kommunens aktuelle beslutninger på området.

- Kommunikation
Kommunikationsområdet understøtter forvaltningens strategi og indsatser og skaber via formidling kendskab til, forståelse for og opbakning til forvaltningens budskaber. Arbejder med: Kommunikationsstrategier, Pressearbejde for forvaltningen, Kampagner, Rådgivning og sparring, Web- og intranetbaseret kommunikation, Grafisk design, Publikations- og tekstproduktion, Intern undervisning i Teknik- og Miljøforvaltningen.

- Facility og Service
Ansvar for kundecentret og for forvaltningens samspil med Kontaktcentret og Borgerservice. Samtlige forvaltningens receptioner samt mødecentre sorterer under dette område, der også varetager styringen af byggesagsarkiv og øvrige arkiver.
Ansvar for ejendomsdriften, der omfatter betjentfunktioner på forvaltningens administrative arbejdspladser samt ejendomsplanlægning, der blandt andet skal sikre løbende optimering af anvendelse af vores ejendomme og overholdelse af lovgivnings- og miljøkrav i forhold til miljøledelse, brandudstyr og beredskabsplaner.

- Ledelsessekretariat
Ledelsessekretariatets arbejde er internt rettet. Dog har sekretariatet koordineringsansvar i forhold til rådhuset (leverancer over for chefgruppe og Teknik- og Miljøudvalget m.fl.) og sekretariatsfunktion i forhold til forvaltningens koordinationsgruppe.

Ledelsessekretariatets hovedopgaver består derudover i ledelsesbetjening, varetagelse af centrets økonomistyring, strategiarbejde, organisationsudvikling, intern kommunikation, HR- og personaleadministration, betjening af sikkerhedsudvalg og samarbejdsudvalg samt varetagelse af administration og servicefunktioner i relation til it, post, inventar og lignende.

Referencer

Starbas ID 4490
ASTA7 ID a0481eea-d25b-4aef-bfdf-e7c4f06444a0

Relaterede skabere