Sagsregisterdelen erstatter de manuelle registre over social- og sundhedsforvaltningens sager. Via skærmen kan sagsbehandleren få en aktuel oversigt over borgerens/familiens/bopælens samlede relationer til forvaltningen, samt en oversigt over aktuelle ydelser. Advisdelen giver dagligt information om folkeregisterhændelser m.v.
Alle sager registreres på foruddefinerede sagstyper med mulighed for underopdeling på sagsarter, (f.eks. ydelsesmæssig opdeling).
Endvidere kan sagerne opsplittes i sagssteder: geografisk opdeling eller sagsbehandlere.
Til brug for sagsbehandlingen er der mulighed for at fremkalde et skærmbillede, Sagsoversigten, indeholdende alle registrerede oplysninger:
Sagsoversigten indeholder
- oplysning om samtlige aktive/passive/arkiverede sagsrelationer på alle registrerede borgere på adressen
- familierelationer
- journal- og notatoplysninger (hvis Journal- og notatark er tilsluttet)
- sagspersonkreds (de personer, der indgår i beregningen af en given ydelse, eksempelvis boligsikring)
- oplysninq om ændret FIF-indkomst
- oplysning om ændret forskud
- oplysning om sygehusophold (hvis KMD Sygehusophold er tilsluttet)
- lægenummer
- oplysning om opholdsgrundlag