Brødkrumme

Brødkrumme

Digitalt arkiv

KMDs Sags- og Advissystem

Om dette arkiv

Detaljer

Navn KMDs Sags- og Advissystem
Skaber
Københavns kommune
Periode 01/01 1979-​31/12 2007
Arkiveringsversions ID 00041210
Type Arkiveringsversionen omfatter aflevering af øjebliksbillede af data fra et register, hvor der løbende rettes eller tilføjes i data (akkumulerede aflevering).

Formål

Sagsregistreringsdelen erstattede de manuelle registre over social- og sundhedsforvaltningens sager. Sagsbehandleren kunne få en aktuel oversigt over borgerens/familiens/bopælens samlede relationer til forvaltningen, samt en oversigt over borgerens aktuelle ydelser.

Advisdelen gav dagligt information om folkeregisterhændelser samt andre hændelser, der havde betydning for sagsbehandlingen.

Indhold

Personoplysninger.

Da systemet var i brug var følge oplysninger tilgængelige:

Sagsregistranten:

Alle sager registreres på foruddefinerede sagstyper med mulighed for underopdeling på sagsarter, (f.eks. ydelsesmæssig opdeling).

Endvidere kan sagerne opsplittes i sagssteder: geografisk opdeling eller sagsbehandlere.

Vedligeholdelse sker løbende dels ved daglige indberetninger via skærm og dels ved automatisk registrering fra andre systemer i

KMD.

Der registreres alene oplysninger om aktive, passive og arkiverede sagsrelationer.

Til brug for sagsbehandlingen er der mulighed for at fremkalde et skærmbillede, Sagsoversigten, indeholdende alle registrerede oplysninger:

Sagsoversigten indeholder

- oplysning om samtlige aktive/passive/arkiverede sagsrelationer på alle registrerede borgere på adressen

- familierelationer

- journal- og notatoplysninger (hvis kunden er tilsluttet Journal- og notatark)

- sagspersonkreds (de personer, der indgår i beregningen af en given ydelse, eksempelvis boligsikring)

- oplysninq om ændret FIF-indkomst

- oplysning om ændret forskud

- oplysning om sygehusophold (hvis kunden er tilsluttet KMD Sygehusophold)

- lægenummer

- oplysning om opholdsgrundlag

Skærmbilledet sikrer, at medarbejderne får oplysning om alle kendte relationer i forvaltningen på den enkelte borger/familien.

Fra sagsoversigten er der endvidere adgang til skærmbilledet Aktuelle ydelser, der giver en oversigt over de ydelser, borgeren modtager.


Adviseringsdelen:

Adviseringsdelen sikrer, at ændringer i den enkelte borgers status automatisk kan meddeles direkte til sagsbehandlerne.

Adviser udskrives med valgte interevaller på lister, AS-kort, stamkort eller selvklæbende etiketter, individuelt efter kommunens ønske.

Sagsadvis, lønadvis, forskudsadvis, folkeregisteradvis, erindringsadvis, advis om overskydende skat samt advis vedr. opholdsgrundlag er desuden online-tilgængelige.

Der skelnes mellem følgende former for advis:

- folkeregisteradvis - generelt - alle borgere

- folkeregisteradvis - specielt vedr. borgeren alene

- adresseadvis vedrørende ændringer i husstandens størrelse

- sagsadvis vedr. borgeren, familien og øvrige beboere på samme adresse

- lønadvis vedr. borgeren, familien og øvrige beboere på samme adresse

- forskudsadvis vedr. borgeren, familien og øvrige beboere på samme adresse

- erindringsadvis

- FIF-indkomst advis

- advis vedr. opholdsgrundlag

Referencer

ASTA7 ID 49a2e5d3-1dbc-4de5-a37c-b7832cbe6960
Starbas ID 232

Bestilling

For adgang til arkiveringsversionens data kontakt Københavns Stadsarkiv.

Yderligere informationer om systemet

Følgende arkivskabere har indtastet data i det digitale arkiv (1)

Dokumenter der beskriver arkiveringsversionen (6)

ID Dokumenttitel og -beskrivelse
41210001 Afleveringsbestemmelse inklusiv bilag for KMDs Sags- og Advissystem for København
41210001 Beskrivelse af kodedynamik i kommunernes sagsområder (sagstyper)
41210001 Skærmdumps med kort beskrivelse af hvert enkelt skærmbillede
41210001 Produktdeklaration for S&A
41210001 Tilslutningsnotat Københavns Stadsarkiv
41210001 Omnummerering af ArkivID