elektroniske dokumentløsning til visitation til ydelser efter Servicelovens §71, kaldet Visitationssystemet, i Københavns Kommune, Familie- og Arbejdsmarkedsforvaltningen (FAF).
Visitationssystemet skal lette arbejdet med visitationer og revisitationer på borgersager og sikre
at alt arbejde sker i overensstemmelse med gældende lovgivning og retningslinier i Familie- og
Arbejdsmarkedsforvaltningen (FAF).
Den 13.9.2004 var visitatorerne knyttet til handicap- og lokalcentrene.
Pr. 1.1.2006 flyttede visitatorerne på lokalcentrene til socialcentrene.
Pr. 1.6.2007 blev visitatorerne på handicapcentrene delt op i Nord og Syd, så de varetog enten den ene
eller anden del af visitationerne i Københavns Kommune.
Pr. 1.7.2007 flyttede alle visitatorerne fra handicap- og socialcentrene til Bernstorffsgade 21, 2.sal. Dette er den organisering de havde ved visitationssystemet lukning den 25.11.2009.
personoplysninger.
Visitationssystemet har været anvendt af hjemmeplejevisitationen i Københavns Kommune til at
foretage visitationer i forbindelse med hjemmepleje sager samt foretage funktionsvurderinger af
borgere og træffe afgørelser i sagerne.