Serie

Protokoller over skibe og samme tilhørende dokumenter

Om denne serie

Detaljer

Navn Protokoller over skibe og samme tilhørende dokumenter
Periode 1810-​1845
Skaber
Magistratens 1. sekretariat
Omfang 3 pk.
Henlagt efter År

Beskrivelse

1S 1107-1109.

Ved ansøgning om de ifølge forordning af 9.april 1810 anordnede skibscertifikater måtte skipperen forelægge en del skibsdokumenter for magistraten. Til disse hørte foruden borgerbrevet, som skipperen altid skulle have med sig om bord, skibets biel- eller bygningsbrev, målebrevet, folkelisten, told- og klareringssedler for ladningen, øresundspas og for udenrigsk fart det ifølge forordning af 1.maj 1747 anordnede algierske søpas. Desuden skulle rederne og skipperne aflægge korporlig ed om, at skibet var dansk ejendom ligeså vel som ladningen. Til protokollerne hører skibsdokumenter (1S 1110-1150).

Referencer

ASTA7 ID b6b92553-69f7-466a-829c-fb2fc77f34ec
Starbas ID 13084

Enheder