Protokoller over skibe og samme tilhørende dokumenter
Om denne serie
Detaljer
Navn
Protokoller over skibe og samme tilhørende dokumenter
Periode
1810-1845
Skaber
Magistratens 1. sekretariat
Omfang
3 pk.
Henlagt efter
År
Beskrivelse
1S 1107-1109.
Ved ansøgning om de ifølge forordning af 9.april 1810 anordnede skibscertifikater måtte skipperen forelægge en del skibsdokumenter for magistraten. Til disse hørte foruden borgerbrevet, som skipperen altid skulle have med sig om bord, skibets biel- eller bygningsbrev, målebrevet, folkelisten, told- og klareringssedler for ladningen, øresundspas og for udenrigsk fart det ifølge forordning af 1.maj 1747 anordnede algierske søpas. Desuden skulle rederne og skipperne aflægge korporlig ed om, at skibet var dansk ejendom ligeså vel som ladningen. Til protokollerne hører skibsdokumenter (1S 1110-1150).
Er indgang til - Arkivserier, som denne serie kan anvendes som søgemiddel til (1)