2006 Oprettet.
2008 Nedlagt. Bl.a. til de nye Drifts- og Udviklingskontorer.
Kontoret varetog ansvaret for:
- Tilsyn i institutioner m.v.
- Socialfagligt tilsyn og kontrol i enkeltsager
- Udvikling af service, kvalitet og metoder i socialfagligt arbejde herunder initiativer til udvikling af kvalitet i lokalforvaltningens sags- og teamarbejde.
- Klagesager samt ombudsmandssager og samarbejde med borgerrådgiveren
Nedlagt i forbindelse med omorganiseringen af Socialforvaltningen i 2008. Kontorets opgaver blev bl.a. overtaget af de nye Drifts og udviklingskontorer. Tilsynsopgaverne forblev samlet ind til udgangen af 2008, mens kontorets øvrige opgaver blev integreret i den nye organisation i september 2008.
Den 1. marts 2009 overtog RevasAps opgaven at føre tilsyn på Socialforvaltningens bosteder og private opholdssteder samt øvrige døgntilbud som krisecentre og herberger.
Sekretariatet er tovholder i forhold til Socialforveltningens samarbejde med Revas ApS og i forhold til forvaltningens interne arbejdsgange i forbindelse med det eksterne tilsyn. Sekretariatet udøver opfølgning og kontrol i forhold til den kontrakt, der er indgået med Revas ApS for en treårig periode fra marts 2009 frem til og med 31. december 2011.