2008 Etableret. 2010 telefonerne for affaldsservice overgået fra TMF til Kontaktcentret (september 2010).
Kontaktcenteret, der blev etableret den 1. april 2008 for at skabe én indgang til kommunen, ekspederer årligt over 1 million telefonopkald. Derudover besvares eller videreekspederes ca. 50.000 e-mails om året.
Københavns Kommune har samlet omstilling og borgerservice i et effektivt og professionelt call-center. Centerets medarbejdere er kendetegnet ved at være uddannet som generalister og ved at have et meget bredt kendskab til kommunen og kunne give individuel information og vejledning baseret på opslag i fagsystemer på mange forskellige sagsområder.
Opgaver: Telefonbetjening: - Borgerservice ved at informere og vejlede - Borgerservice ved at foretage lettere sagsbehandling - Henvise til relevante løsninger og informationer på kk.dk - Omstilling til alle enheder og personer i Københavns Kommune Kontakt: - https://www.kk.dk/om-kommunen/kontakt/koebenhavns-borgerservice Web: - Redaktører på www.kk.dk/borger/borgerservice - Vedligeholde data og links i KMD Kontaktcenter