Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Enheden for Kvalitetskontrol
Om denne skaber
Detaljer
Navn
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Enheden for Kvalitetskontrol
Periode
2008-
Type
Kommunal institution
Beskrivelse
2008 Oprettet pr. 1. januar. Fra økonomikontoret og kontoret for Implementering og Drift. 2010 Navneændring.
Kontoret for Kvalitetskontrol (KVA) har ansvaret for kvalitetsmålinger af BIFs arbejde og opfølgning på kvaliteten af sagsbehandlingen. KVA understøtter det lokale ledelsestilsyn ved udvikling af standarder, central statistikproduktion og benchmark. KVA koordinerer, behandler og laver opfølgning på klagesager i forvaltningen - både når det gælder klager til borgmester og direktør og klager, der behandles i beskæftigelsesankenævnet eller ankestyrelsen. Herudover varetager KVA sagsbehandlingen vedr. regressager overfor forsikringsselskaber i sygedagpengesager, Kia-projektet og sygehuslovens § 4c.
Ved oprettelsen i januar 2008 overtog det nye kontor opgaver fra kontoret for Implementering og Drift (forvaltningsrevision og kvalitetskontrol + klagesagsbehandling) og kontoret for Økonomi (Forvaltningsrevision og kontrol).