2006 Oprettet.
2007 Navneændring.
2008 Ændringer i Opgaveportefølje.
Kontoret varetog i 2006 forvaltningens overordnede økonomistyring og var ansvarlig for koordination og udarbejdelse af budgetter, regnskaber og opfølgningsværktøjer.
Opgaver:
- Generel økonomistyring
- Koordination, indsamling og udarbejdelse af budget, regnskab og prognoser for hele forvaltningen
- Fordeling af budget iht. decentrale enheder m.v.
- Overordnet kontoplanansvar
- Besvarelse af og opfølgning på forvaltningens revisionsprotokollater
- Statsrefusion
- Løbende forvaltningsrevision og kontrol
- Ledelsesinformationssystem (LIS)
1. januar 2008 afgav kontoret nogle opgaver og overtog nogle andre, i forbindelse med en organisationsændring i centralforvaltningen.
- LIS (til Resultatkontrol)
- Drift ledelsesinformation (til Resultatkontrol)
- Forvaltningsrevision og kontrol (til Kvalitetskontrol)
I stedet overtog kontoret ansvaret for mål og resultat-kontrakter:
- Resultatkontrakter (Jobcentre, Beskæftigelsescentre og Ydelsescenter)
- Leverandørudbud og kontrakter
- Opfølgning på resultatkontrakter