Brødkrumme

Arkiv

Ikke valgt endnu

Gruppe

Ikke valgt endnu

Serie

Ikke valgt endnu

Enhed

Ikke valgt endnu

Brødkrumme

Arkiv:

Ikke valgt endnu

Gruppe:

Ikke valgt endnu

Serie:

Ikke valgt endnu

Enhed:

Ikke valgt endnu

Skaber

Økonomiforvaltningen Sekretariat for Ledelse og Kommunikation

Om denne skaber

Officielt navn

1998-2002 Intern Service (Økonomiforvaltningen)
2003-2008 Administrationssekretariatet (Økonomiforvaltningen)
2008-2009 Ledelsessekretariatet (Økonomiforvaltningen)
2009- Sekretariat for Ledelse og Kommunikation (Økonomiforvaltningen)

Forkortelse

2009- SLK

Detaljer

Navn Økonomiforvaltningen Sekretariat for Ledelse og Kommunikation
Periode 1998-​
Type Kommunal institution

Beskrivelse

1998 Oprettet.

2003 Navneændring til Administrationssekretariatet.

2008 Navneændring til Ledelsessekretariatet.

2008 Sammenlægning med Direktionssekretariatet.

2009 Sammenlægning med Kommunikation (6. april) under navnet Sekretariatet for Ledelse og Kommunikation.

2010 mindre omorganisering. HR-opgaver til Center for Økonomi og HR. Den arbejdsgiverrettede del af HR-arbejdet (understøttelse af Hovedsamarbejdsudvalget, Sikkerhedsudvalget, Personalechefkredsen etc) blev i SLK.

Mediacentret etableres 1/1 2010.

2011 Mediacentret flyttes til Koncernservice, november.


Frem til 2009 har Administrationssekretariatet sammen med direktionen og chefkredsen haft ansvaret for at tegne et helhedsbillede af Økonomiforvaltningen både indadtil i forvaltningen, og udadtil i forhold til Økonomiudvalg, Borgerrepræsentation, de øvrige forvaltninger og omverdenen.

Kontoret har haft ansvaret for Økonomiforvaltningens organisations- og personaleudvikling, budget, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, bogholderi, personaleadministration, IT-brugersupport, journalisering og betjentservice.


Siden 2009 har Sekretariatet for ledelse og kommunikation betjent Økonomiforvaltningens direktion og centre/sekretariater. Sekretariatet har sat den strategiske kurs for Økonomiforvaltningens ressourceanvendelse og organisationsudvikling med henblik på at give Økonomiforvaltningens ledelse de bedst mulige betingelser for at opfylde organisationens mål. Sekretariatet har haft ansvaret for økonomistyring, organisationsudvikling og strategisk kommunikation internt i Økonomiforvaltningen og på tværs af kommunen.


Ledelsessekretariatet havde efter sammenlægningen med Direktionssekretariatet i 2008 følgende underinddeling:

- Team intern styring

- Team HR (2010 nedlagt. opgaver til Center for Økonomi og HR)

- Team forretningsudvikling

- Team Økonomi


Efter sammenlægningen med Kommunikation i april 2009 blev Sekretariatet for Ledelse og Kommunikation inddelt i følgende enheder:

- Team Intern Styring, der arbejder med sekretærbetjening af ledelsen i sekretariatet og ad hoc assistance til sekretariatets teams.

- Team Attraktiv Arbejdsplads. Personalechefkredsen, HSU, Rekruttering og analyser, Leder- og kompetenceudvikling, Intern kommunikation/KKnet, Employer branding, Annoncering og Rådhusbutik/webshop. (er ikke længere en del af sekretariatet)

- Team Økonomi, hvis opgave er at sikrer, at økonomistyringen understøtter forvaltningens strategiske mål, samt minimerer risici. Teamets hovedopgaver er Økonomistyring, Risk Management og Controlling, samt Kvalitetssikring. Den service teamet yder til Økonomiforvaltningen er en understøttelse og rådgivning til decentral økonomistyring, sikring af kvalitet og sammenhæng i ressourceanvendelse, samt analysekapacitet i projektsammenhæng.

- Team Forretningsudvikling, hvis opgave er at skabe sammenhæng og overblik i organisationen for at give Direktionen og enhederne de bedste rammer for prioritering, styring og udvikling. Vores opgavevifte er bred og består bl.a. af projekt- og porteføljestyring, relationen til Koncernservice og KEjd, udarbejdelse af ledelsesinformation, udmøntning af effektiviseringer samt iværksættelse og gennemførelse af diverse organisatoriske udviklingsprojekter. Det er teamets mål at være organisationens naturlige samarbejdspartner i gennemførelse af organisatoriske og styringsmæssige tiltag.

- Team Strategisk Kommunikation, hvis opgave er at skabe synlighed om forvaltningens og kommunens arbejde overfor medarbejderne og københavnerne. Herudover hjælper teamet med at skabe dialog med københavnerne om byens udvikling, blandt andet i forbindelse med høringer. Teamet kan hjælpe med at afdække målgrupper og interessenter, skærpe budskaberne, finde de rette kommunikationskanaler og stå for kontakten til journalister.

- Web Teamet, hvis opgave er at være tovholder på den overordnede udformning af kommunens platform på KK.dk. Teamet leverer design, tekniske og indholdsmæssige tilretninger, udover de koordinerende opgaver (bl.a undervisningsmodul, videreudvikling af KK.dk, indkøb af kort- og videoløsninger mv.). Derudover arbejder teamet både internt med Økonomiforvaltningens kommunikations- og webmedarbejdere og på tværs af forvaltningerne. Webteamet overgik ca. 2010 til Københavns Borgerservice.


Senere kom følgende til:

- Mediacentret, der varetager al annoncering i Københavns Kommune og udvikler og driver kommunens totale job-, informations- og kampagneannoncering. Centret sikrer, at annonceringen er progressiv, strategisk og økonomisk bæredygtig. Derudover forhandler centret priser med medierne og indrykker annoncerne i medierne.

Etableret 1. januar 2010 og november 2011 flyttet til Koncernservice.

Referencer

Starbas ID 2162
ASTA7 ID a16ada7b-3afc-43ee-bc69-b5c3a4e6f70d

Arkiver skabt af denne skaber (1)

Relaterede skabere