Brødkrumme

Arkiv

Ikke valgt endnu

Gruppe

Ikke valgt endnu

Serie

Ikke valgt endnu

Enhed

Ikke valgt endnu

Brødkrumme

Arkiv:

Ikke valgt endnu

Gruppe:

Ikke valgt endnu

Serie:

Ikke valgt endnu

Enhed:

Ikke valgt endnu

Skaber

Socialforvaltningen Sekretariatet

Om denne skaber

Detaljer

Navn Socialforvaltningen Sekretariatet
Periode 2006-​
Type Kommunal institution

Beskrivelse

2006 Oprettet.

2010 Overtog opgaver fra Tværgående juridisk enhed.


Sekretariatet servicerer Socialudvalget, Borgmesteren og Direktionen i deres daglige arbejde. Opgaverne omfatter bl.a. forberedelse af dagsordener til udvalgets møder, indstillinger og beslutningsprotokoller for Socialudvalget samt opgaver af tværgående karakter i forhold til forvaltningen.


Sekretariatet står desuden for at koordinere svar på henvendelser fra borgere og andre, der henvender sig direkte til forvaltningen og borgmesteren.

Sekretariatet forestår den interne og eksterne information i forvaltningen.


Sekretariatets arbejdsopgaver 2011:

- at forberede, afvikle og følge op på direktions-, borgmester- og udvalgsmøder

- at tilrettelægge sager til udvalgsmøderne i samarbejde med MR-kontorerne

- at koordinere sager fra Borgerrådgiveren og eksterne myndigheder

- at koordinere ledelsestilsyn med personsager og statistik for magtanvendelser

- at give juridisk sparring og rådgivning til forvaltningen

- den fælles sekretærfunktion, som yder sekretærbistand til en række af kontoerne i Bernstorffsgade, direktørerne og borgmesteren

- at betjene borgmester og den administrerende direktør

- at koordinere og besvare klager og henvendelser

- at deltager i tværgående udviklingsopgaver

- at politikudvikle og levere rådgivning og konsulentbistand til forvaltningen i sager af mere politisk karakter, herunder indstillinger til Socialudvalget

- at støtte op om Socialudvalgets overordnede strategiske arbejde

- at koordinere forvaltningens internationale relationer

- at bistå med at kommunikere policies, beslutninger, begivenheder, aktiviteter, resultater og effekter både internt og eksternt

- at udarbejde planer og beredskabspapirer

- at skrive taler, indlæg og oplæg

- at lave DirektionsNyt, Sofblad og nyheder til kommunens webmedier (kk.dk og kkNet)

- at undervise i kommunikationsfaglige discipliner

- at drive og koordinere udviklingen af webmedierne. Herunder supporterer de ca. 300 lokale webredaktører

- at have hånd i hanke med forvaltningens kriseberedskab

- at implementere, kvalitetssikre og udsende ugepakken med administrative opgavebestillinger til forvaltningens centrechefer

- at bistå alle dele af forvaltningen med pressehåndtering


1. december 2010 overtog Sekretariatet følgende opgaver fra den Tværgående juridiske enhed:

- Borgerrådgiverens undersøgelser og inspektioner

- Henvendelser fra Folketingets Ombudsmand, Statsforvaltningen Hovedstaden, embedslægen og Det Sociale Nævn

- Skærpet centralt og almindeligt ledelsestilsyn vedrørende personsager

- Sagstidsmålinger (retssikkerhedslovens § 3, stk. 2)

- Opgaver vedrørende eksternt socialfagligt tilsyn (Revas)

- Opgaver vedrørende embedslægens sundhedsfaglige tilsyn

- Afrapportering vedrørende magtanvendelser

- Konsulentfunktion i forhold til offentligheds-, forvaltnings- og retssikkerhedsloven

- Generelle retningslinjer om sagers førelse

- Generelle retningslinjer om klagesagsbehandling

- Generelle retningslinjer og måling om tilbagemeldingsgaranti for skriftlige henvendelser

Referencer

Starbas ID 4941
ASTA7 ID f3c5ff41-02d5-4778-be7e-8b46eeefc910

Relaterede skabere