Brødkrumme
Brødkrumme
Skaber
SSA Stabe
Om denne skaber
Officielt navn
1956-1968 | Sekretariatet (Socialkontoret) |
---|---|
1968-2009 | Sekretariatet (Socialdirektoratet) |
2009-2011 | Ledelsesstaben |
2011- | SSA Stabe |
Detaljer
Navn | SSA Stabe |
---|---|
Periode | 1956- |
Type | Kommunal institution |
Beskrivelse
HISTORIE OG RESSORT:
Kontoret er oprettet i 1956 som sekretariat for Socialkontoret (A 209) og dettes afdelinger (A 210-A 213) samt til den overordnede administration af det sociale område, idet sekretariatsfunktionen overførtes hertil fra selve Socialkontoret.
Efter ændringerne i 1968, hvorved Socialkontoret omdannedes til en selvstændig forvaltning under betegnelsen Socialdirektoratet varetog Sekretariatet dettes sekretariatsforretninger.
1991 overførtes fra Kontoret for Institutioner dels pladsanvisning og drift af daginstitutionsområdet til Daginstitutionskontoret (A 910) dels SFO-området til Skolevæsenet (A 900) dels drift af plejehjem til Ældreafdelingen (A 211) dels drift af døgninstitutioner, forsorgshjem m.m. til Familieafdelingen (A 210). Dog vedblev de hidtidige administrative sager vedr. de enkelte institutioner i sekretariatet.
Ved ændringerne i forvaltningens organisation i 2003 overførtes de centrale sekretariatsfunktioner til de centrale fællessekretariater (A 10, 17, 24 og 52-56), mens en række øvrige sager blev overført til Socialdirektoratets nyetablerede afdelinger.
Sekretariatet varetog fra 2003 alene support af og sekretariatetsopgaver for direktoratets øverste ledelse og de politiske udvalg samt koordination af direktoratets samlede virksomhed og betegnedes først Ledelsessekretariatet og siden Ledelsesstaben.
Ved ændringerne i den kommunale forvaltningsstruktur i 2009 blev Ledelsesstaben sekretariat for området, Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsområdet, i daglig tale SSA-området (se A 216).
I forbindelse med organisationsændringen for SSA-området i 2011 blev en række administrative funktioner samlet i to stabe, Økonomi- og Administrationsstab samt Plan- og Projektstaben. Økonomi- og Administrationsstaben omfatter Administrationscenter samt Økonomi, Plan- og Projektstaben omfatter Ledelsessekretariat, Plan og Udvikling, Arbejdsgange og Teknologi, Modernisering samt Visitationen.
De to stabe tituleres med det samlede navn SSA Stabe.
Per 2016 er referater for udvalg tilknyttet SSA, altså Socialudvalget (årgang 2003-2010), Sundheds- og omsorgsudvalget (årgang 2006-2010), Arbejdsmarkedsudvalget (årgang 2006-2010), Sundhedsudvalget (årgang 2004-2005), Integrationsudvalget 2007-2009), Klagerådet (årgang 2007-2010) efterjournaliseret i SBSYS, og vil således være at finde i arkiveringsversionen for SBSYS perioden 2015-2017.
Referencer
Starbas ID | 8059 |
---|---|
ASTA7 ID | 266c7f52-743f-424a-a573-87768f3f202d |