2010 Oprettet.
2011 Sammenlagt med Digitaliseringsafdelingen.
Afdelingen blev etableret under Servicecentret 1. januar 2010, i forbindelse med den store omorganisering af Kultur- og Fritidsforvaltningen.
Drift og Koordinering fik til opgave at understøtte drift og faglig koordinering i alle institutioner i Kultur- og Fritidsforvaltningen. Kerneopgaverne var følgende:
- rådgivning, sparring og viden om kulturfaglige, idrætsfaglige og biblioteksfaglige opgaver
- koordinering og udvikling af opgaveløsning på tværs af institutionerne
- optimering af driftsprocesser og hjælp til sammenlægning af institutioner
- indkøb, udbud og kontrakter
- miljø- og klimainitiativer på tværs af Kultur- og Fritidsforvaltningen
- indhold på hjemmesiderne kubik.kk.dk og bibliotek.kk.dk
- faglig ledelse af Københavns Biblioteker som sammenhængende tilbud
- katalogisering, klargøring og distribution af biblioteksmaterialer mm.
- fælles biblioteksservice, produktion af lydavis mm.
Februar 2011 blev Drift og Koordinering lagt sammen med Digitaliseringsafdelingen. Biblioteksfaglige opgaver blev overført til Hovedbiblioteket. Drift og udvikling af KUBIK og bibliotek.kk.dk blev i servicecentret.