Brødkrumme

Arkiv

Ikke valgt endnu

Gruppe

Ikke valgt endnu

Serie

Ikke valgt endnu

Enhed

Ikke valgt endnu

Brødkrumme

Arkiv:

Ikke valgt endnu

Gruppe:

Ikke valgt endnu

Serie:

Ikke valgt endnu

Enhed:

Ikke valgt endnu

Skaber

Kultur- og Fritidsforvaltningen Servicecenter

Om denne skaber

Detaljer

Navn Kultur- og Fritidsforvaltningen Servicecenter
Periode 2010-​
Type Kommunal institution

Beskrivelse

Servicecentret blev oprettet 1. januar 2010, som en støttefunktion til forvaltningens institutioner, i forbindelse med den store omorganisering af forvaltningen. Servicecentret fik til opgave at sikre institutionerne nem og hurtig adgang til centraladministrationens service gennem bedre koordinering, samarbejde og videndeling mellem centrets fem stabsafdelinger:
- Planlægning
- Drift og Koordinering
- Digitaliseringsafdelingen
- HR-afdelingen
- Økonomiafdelingen.

I februar 2011 blev organisationsændringerne evalueret. Det førte til justering af organiseringen af servicecentret. Institutionerne efterspurgte primært konsulentbistand vedrørende økonomistyring, organisering, HR, udbud og juridiske spørgsmål. Derfor blev disse kompetencer samt udviklingsopgaver opprioriteret.

Desuden var det uklart, hvem der var servicecentrets primære kunder. Det førte til en udskillelse af Planlægning fra servicecentret, så servicecentret bestod af de enheder, som havde institutionerne som deres primære kunder. Desuden blev biblioteksfaglige opgaver flyttet til hovedbiblioteket. Derudover førte uklare snitflader mellem Digitaliseringsafdelingen og Drift og Koordinering til at disse blev samlet til en enhed.

Fra februar 2011 bestod Servicecentret tre enheder: Økonomi, HR og IT.

Referencer

Starbas ID 4500
ASTA7 ID ca9ab44f-de4b-403f-815d-a699093a2306