2003 Oprettet under Sundhedsforvaltningens centralforvaltning.
2005 Nedlagt.
Kvalitetsstabens opgaver:
- udvikle forvaltningens kvalitetskoncept for ældreplejen
- medvirke til controlling i forhold til den samlede indsats på ældrekontorer og udførerenheder
- fungere som sundhedsfaglig og juridisk vidensbank for den samlede organisation
- kost og køkkenrelaterede udviklingsopgaver
- uddannelse – herunder initiativer vedrørende faglig videre- og efteruddannelse og sundhedsfaglige grunduddannelser
Direktionen besluttede 2005 at nedlægge Kvalitetsstaben og i stedet integrere stabens opgaver i andre stabe for at sikre større sammenhængskraft og bedre driftsunderstøttelse.
Konsulenterne i Kvalitetsstaben flyttedes til henholdsvis HR- og Bestillerstaben.
Arbejdet med kvalitetsudvikling, herunder brugertilfredshedsmålinger og opfølgning på tilsyn fortsætter i Bestillerstabens regi.