2006 Oprettet under Center for Forretningsudvikling.
Etableringen af Dokumentationsstaben indebar følgende organisatoriske ændringer:
- Informatikstaben afgav ansvaret for den videre udvikling af SUFDW til Dokumentationsstaben
- Informatikstaben afgav ansvaret for den videre udvikling af den indholdsmæssige del af KOS til Dokumentationsstaben
- Ældrestaben afgav ansvar for udvikling af myndighedsopgaven og controllingen af myndighedsopgaverne til Dokumentationsstaben
- HR-staben afgav opgaven vedrørende dokumentation af sygefravær til Dokumentationsstaben.
Dokumentationsstabens primære opgaver:
- Ledelsesrapportering til politisk og administrativt niveau (fx. kvartalsrapporter til udvalget, samt
administrationsrapporten)
- Udvikling af ledelsesinformationssystemer
- Kommunale tilsyn og embedslægetilsyn
- Bruger- og medarbejdertilfredshedsundersøgelser
- Udvikling, implementering og monitorering af dokumentationsarbejdet i forvaltningen.
- Undervisning i statistik og dokumentation
- Dataanalyse
- Kvalitative analyser
- Evalueringer