2010 Oprettet.
Hovedansvar
- At designe og levere pålidelig, valid og rettidig ledelsesinformation til alle niveauer i forvaltningen
- At sikre at ledelse og styring i alle dele af BUF kan foregå på et faktabaseret grundlag
- At ledelse og styring understøttes af effektiv styringsteknik og optimal it-anvendelse
- At sikre opfølgning og kontrol af forvaltningens implementering
- At sikre redskaber, der skaber bedst muligt grundlag for implementering af beslutninger
Hovedopgaver
- Udvikling, drift og vedligeholdelse af forvaltningens styringsteknik, herunder styringsmodel, kontraktproces og -værktøjer, it-understøttelse af kontrakter, sikring af tilstrækkelig kvalitet i mål og indikatorer, projektmodel m.m.
- Tilvejebringe relevant dokumentation indenfor forvaltningens område til brug for politikere, ledelse og enheder, herunder LIS, brugerundersøgelser, kvalitetsrapporter, statistisk dokumentation og ad hoc undersøgelser
- Varetage forvaltningens arbejde med evaluering, evalueringskompetencer og styring af større evalueringsopgaver
- It-strategi, systemejer af forvaltningens it-understøttelse, eDoc
- Primær bestiller ift. Koncernservice
- Bistå staben med dokumentation til sagsbehandling og hjælp til at sikre tilstrækkelig kvalitet i målsætninger
- levere information til Center for Ledelse, Service- og Videnscentret og enhederne til den løbende monitorering af driften, og til indgåelse og opfølgning af kontrakter