Brødkrumme

Arkiv

Ikke valgt endnu

Gruppe

Ikke valgt endnu

Serie

Ikke valgt endnu

Enhed

Ikke valgt endnu

Brødkrumme

Arkiv:

Ikke valgt endnu

Gruppe:

Ikke valgt endnu

Serie:

Ikke valgt endnu

Enhed:

Ikke valgt endnu

Skaber

Socialforvaltningen Personale og Organisation

Om denne skaber

Detaljer

Navn Socialforvaltningen Personale og Organisation
Periode 2006-​2009
Type Kommunal institution

Beskrivelse

2006 Oprettet.

2008 Navneændring til HR og under center for tværgående funktioner.

2009 Delt i to kontorer pr. 1. juli: HR Udvikling og HR administration.


Kontorets ansvarsområde var ved oprettelsen i 2006 personale- og organisationsudvikling. Kontoret var tovholder og koordinator i forhold til udviklingsplanarbejdet centralt og koordinerer opgaver i relation til Hovedsamarbejdsudvalg og Hovedarbejdsmiljøudvalg. Herunder hørte også lønområder, der varetog forvaltningens overordnede lønopgaver.


- Personale- og organisationsudvikling: Kompetenceudvikling og efteruddannelse; Ledelsesudvikling og -evaluering; Personalepolitiske indsatsområder; Arbejdsmiljø; Samarbejds- og sikkerhedsudvalg

- Personaleadministrative opgaver - det amtskommunale område

- Personalejura og forhandlingsspørgsmål på personaleområdet

- Udvikling og implementering af ESB

- Intern kommunikation herunder intranet og personaleblad

- Koordination af det lokale og centrale udviklingsplanarbejde.

- Ansvar for interne servicefunktioner: Telefonomstilling; Arkiv, betjent- og postfunktion; Kantinedrift; Serviceopgaver i Bernstorffsgade

- Uddannelsescentret


Lønområdet var en selvstændig enhed i kontoret

Ansvarsområder var:

- Forvaltningens overordnede lønopgaver i forhold til budget, regnskabsprognose og regnskab, ansvar for lønsumsstyring m.v.

- Løn- og personalestatistikker, lønstrategi og lønpolitik

- Driftsansvar for lønsystemet, herunder koordinering, vagtplansystemet og LOS (it-systemet Linieorganisationssystem)

- Undervisning, konsulentbistand og rådgivning inden for ovennævnte opgaveområder i forhold til de decentrale enheder

- Bestiller/udfører opgaver på lønområdet for BIF


I 2009 blev en lang række tværgående opgaver omkring løn og personaleopgaver fra de nye myndighedscentre samlet centralt. Det betød, at opgaveporteføljen for det centrale HR-område voksede betragteligt.

Det er baggrunden for, at der den 1. juli 2009 blev etableret to nye HR-kontorer:

- HR Administration med fokus på tværgående HR-administrative opgaver

- HR Udvikling med fokus på organisationsudvikling, kompetenceudvikling og ledelsesudvikling.

Referencer

Starbas ID 4953
ASTA7 ID cb0fe2c4-64bf-4623-a3c5-eb3b1cde1a05